Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2012

Bυθίζεται ή επιπλέει;

Συνεχίζοντας να γνωρίζουμε καλύτερα το "Νερό" είδαμε την υδρόγειο σφαίρα και προσέξαμε ότι το μεγαλύτερο μέρος της γης καλύπτεται από θάλασσα.

Μέσα σ'αυτήν ζουν διάφορα είδη  ψαριών αλλά και καρχαρίες, φάλαινες και πολλά άλλα περίεργα είδη φυτών και ζώων.
video

Ένα πολύ διαφορετικό ψάρι που ζει στα βάθη των θαλασσών είναι ο "Τριγωνοψαρούλης"Για να τον γνωρίσουμε είδαμε στον υπολογιστή  μια από τις περιπέτειες του μαθαίνοντας παράλληλα για την ζωή στον βυθό.Τον αγαπούν όλοι και θέλουν να τον βοηθήσουν να σωθεί από τον μεγάλο και κακό καρχαρία.Έτσι του φτιάχνουν μία γραβάτα που επάνω της έχει κοχύλια,πέτρες,σφουγγάρια,μαργαριτάρια φύκια .Όταν λοιπόν ο καρχαρίας πηγαίνει να τον φάει τρώει και την γραβάτα με όλα όσα έιχε επάνω.Μετά από αυτό χάνει όλα του τα δόντια και όλοι γελούν μαζί του,εκτός από τον Τριγωνοψαρούλη......

Αφού παρακολουθήσαν την ιστορία συζητήσαμε πως θα μπορούσαμε κι εμείς να στείλουμε μερικά αντικείμενα στον βυθό για να βοηθήσουμε τα ψάρια να σώσουν τον Τριγωνοψαρούλη.Θα φτάσουν όμως όλα τα αντικείμενα;
Για να το μάθουμε κάνουμε το παρακάτω πείραμα.Στόχος:  Μέσω της εμπειρίας και του προσωπικού τους πειραματισμού, τα παιδιά να διαπιστώσουν ότι κάποια αντικείμενα επιπλέουν και κάποια βυθίζονται.
 Παίρνουμε μια λεκάνη με νερό και ρίχνει κάθε παιδί ένα αντικείμενο.Παρατηρούμε ότι άλλα πηγαίνουν στον πάτο "βυθίζονται"και άλλα μένουν στην επιφάνεια"επιπλέουν".Έτσι αυτά που επιπλέουν δεν θα φτάσουν στο βυθό ποτέ..
                                                                            
Στην συνέχεια σε ένα χαρτόνι κολούν στην μια στήλη όσα αντικείμενα επιπλέουν και στην άλλη όσα βυθίζονται.Γράφουν όπως μπορούν τις λέξεις δίπλα από το αντικείμενο.








Για να αξιολογήσουμε κατά πόσο τα παιδιά κατανόησαν τις έννοιες της επίπλευσης και της βύθισης αλλά και για να διασκεδάσουν βάζουμε το τραγούδι "η βαρκούλα του ψαρά". Όσο θα παίζει το τραγούδι τα παιδιά θα κινούνται γύρω γύρω κυκλικά πάνω στην μελωδία, μιμούμενα την παλινδρομική κίνηση της βάρκας. Με το σταμάτημα της μουσικής ο/η νηπιαγωγός φωνάζει το όνομα ενός αντικειμένου του πειράματος. Τα παιδιά αν θυμούνται ότι βυθίζεται θα πέφτουν κάτω σαν βότσαλα και αν επιπλέει θα κάθονται κάτω με τα χέρια ψηλά.



Τέλος αφού ζωγραφίσουν τα αντικείμενα του πειράματος σε πίνακα διπλής εισόδου συμληρώνουν με  Χ για κάθε αντικείμενο αν βυθίζεται ή επιπλέει.
Αξιολόγηση:
Τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον για το θέμα, κατανόησαν τις έννοιες της επίπλευσης και της βύθισης, διασκέδασαν με τις δραστηριότητες,  ευαισθητοποιήθηκαν και θέλησαν να βοηθήσουν τον Τριγωνοψαρούλη,  διασκέδασαν με το μουσικό-κινητικό παιχνίδι.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: