Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2013

Γλώσσα
 Ρωτώντας τα παιδιά τι  θέλουν να μάθουν σχετικά με τα όσα διαβάσαμε για το θέμα  καταγράψαμε τις ιδέες τους σε ένα ιστόγραμμα.                                                                                                  
                                                                                                                                                                                                           

Εικαστικά
Το πρώτο πράγμα που ήθελαν να φτιάξουμε ήταν μια πόλη  με δρόμους για να παίζουν με τα αυτοκινητάκια τους.Έτσι βλέποντας μια παρόμοια εικόνα σε μεγάλη αφίσα ξεκίνησαν το έργο τους.







 Καθώς έπαιζαν όμως παρατήρησαν ότι πολύ συχνά συγκρούονταν ο ένας με τον άλλο πράγμα που τους δυσκόλευε.Έτσι προέκυψε η ανάγκη να βάλουμε κάποια σήματα που θα μας λένε ποιος θα περάσει και ποιος θα περιμένει.Είναι ώρα λοιπόν να γνωρίσουμε κι εμείς τον κύριο Κ.Ο.Κ.

Τεχνολογία
Τα παιδιά μέσα από τα προγράμματα του υπολογιστή “Κυκλοφορώ με ασφάλεια” Β  της KIDMEDIA μαθαίνουν  με πολλές δραστηριότητες τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας   σε ομάδες των 2 ατόμων .

Τα «σήματα» είναι ομαδοποιημένα σε έξι ομάδες. Κάθε ομάδα είναι και μια ενότητα του προγράμματος.

1. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Μαθαίνουμε τα σήματα και τα φανάρια
Κόκκινο και πράσινο φανάρι
Ο Σταμάτης κι ο Γρηγόρης
Μαθαίνουμε το αριστερά και δεξιά.







Παίζουμε με τα σήματα καθώς αναγνωρίζουν την σημασία τους στην ερώτηση ποιο σήμα σημαίνει π.χ διάβαση πεζών;Γινόμαστε αυτοκίνητα και υπακούμε στα σήματα.Κάποιοι γίνονται απαγορεύεται η είσοδος ή το STOP ή υποχρεωτική πορεία προς τα δεξιά.






Μαθηματικά
Mε αφορμή τις πινακίδες που δείχνουν στροφή δεξιά και αριστερά προκύπτουν νέοι στόχοι όπως:
Nα μάθουμε τι σημαίνει δεξιά-αριστερά.
Να μάθουμε το δεξί και το αριστερό χέρι.
Να κινηθούμε ίσια μπροστά-δεξιά-αριστερά-ίσια μπροστά.
Να κινηθούν σύμφωνα με μια ορισμένη διαδρομή με σταθερά σημεία.
Να μπορούν να περιγράψουν μια διαδρομή .



΄Κόβουμε αυτοκίνητα σε διάφορα χρώματα και ταξινομούμε με βάση το χρώμα.
Το ίδιο κάνουμε και με τα αυτοκινητάκια μας.
Παίζουμε με τις έννοιες περισσότερα-λιγότερα ,τόσα-όσα.
Αν βάλω 1  πόσα θα έχω μετά;Αν βγάλω 1 πόσα θα μείνουν;
Μετράμε τα αυτοκινητάκια  και απαριθμούμε από το 1 έως το 10.









Eικαστικά
Με αφορμή την ενασχόληση των παιδιών με τα αυτοκίνητα μιλάμε για τα μέσα μεταφοράς τα οποία  ζωγραφίζουν με τέμπερες και κολάζ.

Φτιάχνουν ομάδες με τα μέσα μεταφοράς της γης ,του αέρα και της θάλασσας.











Προσθήκη λεζάντας
Θεατρικό παιχνίδι, Γλώσσα.
Αφού μιλήσουμε για τα είδη του λεωφορείου(αστικό,υπεραστικό,σχολικό)
ζωγραφίζουν εισιτήρια και φτιάχνουμε το ακυρωτικό μηχάνημα.
Φτιάχνουν την πινακίδα "στάση λεωφορείου και την καρτέλα "ελεγκτής".
Στήνουμε το  λεωφορείο με τα καθίσματα,κάποιος εκδίδει εισιτήρια και οι επιβάτες αγοράζουν.
Σταματούν το λεωφορείο μπαίνουν μέσα,ακυρώνουν το εισιτήριο και κάθονται.
Έρχεται ο ελεγκτής τους ελέγχει και σημειώνει σ΄΄ενα μπλοκ "πρόστιμο" για όποιον δεν έχει.





















Μουσικοκινητικό παιχνίδι,μαθηματικά.
Χωρίζονται σε τρεις ομάδες και γίνονται  τρένα με βαγόνια, που θα έχουν τον ίδιο αριθμό βαγονιών.Λέμε ότι το πρώτο τρένο θα έχει 5 παιδιά.Το δεύτερο μετράνε ώστε να σηκωθούν άλλα 5 παιδιά.Και στο τρίτο βλέπουμε ότι έχουμε άλλα 8 παιδιά.Ρωτάμε πόσα πρέπει να βγάλουμε για να έχει τον ίδιο αριθμό βαγονιών.Τα παιδιά λένε τρία βαγόνια.
Απαριθμώντας τα βαγόνια μαθαίνουν  τα αριθμητικά πρώτος ,δεύτερος, τρίτος,τέταρτος,πέμπτος κλπ.
Τα τρένα ξεκινούν το ταξίδι τους τραγουδώντας το τρένο περνά.
Ένα παιδί γίνεται σταθμάρχης και όταν σηκώνει το STOP τα τρένα σταματάνε.Μόλις το κατεβάσει ξεκινούν.


                                                             

Δεν υπάρχουν σχόλια: